BLOK

Jest wypukłą bryłą. Na każdą ścianę można nałożyć osobny materiał. Służy do budowy struktury mapy. Z Bloków budowana jest informacja wykorzystywana później przy dynamicznym obliczaniu widoczności. Pomieszczenia należy szczelnie zamykać Blokami, tak, aby nie było szczelin i drobnych korytarzy w inne miejsca. Z Bloków należy robić takie rzeczy jak: ściany, dach, podłogę. Bloki mogą na siebie zachodzić. W takim przypadku podczas kompilacji mapy nastąpi optymalizacja i niepotrzebne elementy zostaną usunięte. Może się tez tak zdążyć, że podczas kompilacji mapy kompilator zadecyduje, że jednak lepiej zostawić dodatkowy kawałek Bloku we wnętrzu ściany i zmniejszyć ilość wyprodukowanych trójkątów.

Na Blokach można wykonywać operacje wycinania. Można wyciąć jednym Blokiem otwór w innym, dzieląc go na więcej mniejszych kawałków (Bloki muszą być wypukle). Bloki można tez łączyć, jeżeli wynik połączenia jest bryłą wypukłą. Dostępna jest też operacja cięcia płaszczyzną, która jest bardzo przydatnym narzędziem do dopasowywania kształtów oraz do dzielenia Bloków na mniejsze kawałki.